Beşiktaş Divan Kurulu’da gerginlik: Hasan Arat yumruklandı

İlk etapta hem 504 km’lik WLTP menzile sahip elektrikli seçeneği hem de 48 V hybrid teknolojisine sahip versiyonuyla Türkiye’de satışa sunulan Yeni Grandland, hybrid versiyonda Edition ve GS donanımları ile elektrikli versiyonda ise GS donanım seviyesi ile müşterilerle buluşuyor. Yeni Opel Grandland’in 50.000’den fazla ayrı hücreden oluşan yeni Intelli-Lux HD LED® Pixel sistemi, Opel’in aydınlatma teknolojileri konusundaki öncülüğünü pekiştiriyor. İç mekanındaki geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilen kumaş kaplamaları ile çevreci yaklaşımını sürdürürken, yarı şeffaf Pixel Box saklama alanı dahil, 35 litrenin üzerinde hacme sahip iç saklama bölmeleri ile esnek saklama olanakları sunuyor. Alman mühendisliğiyle tasarlanan ve geliştirilen yeni Grandland, tasarım aşamasından itibaren elektrikli araçlar için geliştirilen yeni STLA Medium platformu üzerinde yükseliyor. Tüm bu yenilikçi özellikleriyle yeni Grandland, Opel’in Türkiye’deki SUV ve elektrikli portföyünün zirvesini temsil ediyor. Opel Türkiye Genel Müdürü Yiğit Yantaç, “Ocak ayı itibarıyla satışa sunduğumuz yeni nesil Grandland, bu sene kalkacağımız SUV atağının ilk yeni oyuncusu olarak öne çıkıyor. 2025 yılında Opel olarak satacağımız her 3 binek otomobilden 2’sinin SUV olmasını hedefliyoruz, bu noktada yeni Grandland’in hem elektrikli hem hybrid versiyonlarıyla pazarda önemli bir başarı kazanacağına inanıyoruz” dedi.
Alman otomobil üreticisi Opel, tamamen elektrikli güç seçeneği sunan yeni nesil Grandland’i Türkiye’de satışa sundu. Yeni Opel Grandland, ilk etapta hem 1.2 litre 136 HP’lik turbo benzinli motor 21 HP (15,6 kW) ve 6 ileri çift kavramalı elektrikli şanzımanla kombine edilen hybrid versiyonun yanı sıra 73 kWsa (net kapasite) batarya kapasitesine sahip ve yaklaşık 504 kilometre menzil (WLTP’ye göre) sunan 210 HP’lik elektrikli versiyonuyla yollara çıkmaya başladı. 48 V hybrid teknolojisine sahip versiyonda Edition ve GS, elektikli versiyonda ise GS donanım seviyesi ile yollara çıkan yeni Opel Grandland, hybrid motor seçeneğinde 2 milyon 50 bin TL’den elektrikli versiyonunda ise 1 milyon 804 bin TL’den başlayan fiyatlarla tüketicilerle buluşuyor. Cesur, yalın ve heyecan verici özellikleri ile “Alman Enerjisi”ne sahip yeni Grandland, kullanım açısından temel ihtiyaçlara odaklanıyor ve elektrikli sürüş seçeneği sunuyor. Yeni Grandland, şık görünümünü, pratik detayları ve karbon ayak izini azaltan birçok özellik ile bir araya getiriyor. Bu yenilikçi özellikler arasında, geri dönüştürülebilir ve onarılabilir bataryalar, iç tasarımda geri dönüştürülmüş malzeme kullanımı ve gövdede krom ögelerin bulunmaması gibi özellikler yer alıyor. Bununla birlikte GS donanım seviyesi ile standart olarak sunulan, modelin ön bölümün orta kısmında yer alan aydınlatmalı “Şimşek Logosu”na sahip yeni 3D Vizör ve arka kısımda aydınlatmalı “OPEL” yazısı bulunuyor. Diğer öne çıkan yenilikçi özellikler arasında ise 50.000’den fazla ayrı hücreden oluşan yeni Intelli-Lux HD LED® Pixel aydınlatma sistemi, elektrikli araçlar için geliştirilen yeni STLA Medium platformu yer alıyor. Yeni model, Opel’in “Greenovation” anlayışını en iyi şekilde yansıtıyor.
STLA Medium platformu üzerinde yükselen ilk elektrikli Opel modeli!
Yeni nesil Grandland, Opel için elektrikli mobiliteyi daha da çekici hale getiren büyük bir adımı temsil ediyor. Grandland, Stellantis’in elektrikli araçlar için geliştirdiği STLA Medium platformu üstünde yükselen ilk Opel modeli olarak öne çıkıyor. Yeni platform, başta düz bir batarya paketine olanak tanıyor ve birçok avantaj sunuyor. Son derece sağlam tasarım, yenilikçi şasi ile bir araya gelerek gözle görülür şekilde yüksek sürüş dengesi sunuyor ve düz gövde altı tasarımı sayesinde aracın altındaki hava akışı optimize ediliyor.
400 voltluk bir çekiş bataryası kullanan yeni Grandland Elektrik, 73 kWsa (net kapasite) batarya ile birlikte yaklaşık 504 kilometre, şehir içinde ise 623 km menzil (WLTP’ye göre) sunuyor. Modelin elektrikli motoru ise 210 HP (157 kW) güç ve 345 Nm anlık tork üretiyor. Bu değerler, yeni Grandland Elektrik’in 100 km/sa hıza 9 saniyede ulaşmasını sağlıyor ve maksimum hızı yaklaşık 170 km/s’ye çıkabiliyor.
Yeni Opel Grandland Elektrik, yeni batarya ve yeni nesil elektrikli motorunun yanı sıra ısı pompası gibi enerji tasarrufu özellikleri sayesinde uzun menzilli sürüşler sunabiliyor. Rejeneratif frenleme sayesinde enerji, üç farklı mod kullanılarak geri kazanılabiliyor, böylece Grandland Elektrik’in verimliliğini daha da artırıyor. Yeni model, gerekli olduğunda kısa şarj molaları ile şarj imkanına da sahip. Grandland Elektrik, hızlı şarj istasyonlarında batarya kapasitesinin % 80’ine yaklaşık 29 dakika şarj süresinde ulaşıyor.
Yeni Grandland, hybrid motor seçeneğiyle de seçme özgürlüğü sunuyor!
Türkiye’de yollara çıkan Yeni Opel Grandland’i müşteriler, tamamen elektrikli seçeneğinin yanı sıra 48 V hybrid versiyonu ile de tercih edebiliyor. Hybrid seçenek, sürüş keyfini üst seviyede yaşatırken tüketimi ve karbon emisyonunu sınırlandırarak çevreci yönünü gösteriyor. 136 HP (100 kW) güç üreten 1,2 litrelik turbo benzinli motor, 21 HP (15,6 kW) elektrikli motor ve 6 ileri çift kavramalı elektrikli şanzıman ile donatılan sistem, günlük kullanımda akıllı ve ekonomik bir sürüş çözümü olarak da birçok avantaj sunuyor.
48 V hybrid teknolojisiyle donatılan model, içten yanmalı motora sahip benzer bir araca kıyasla yakıt tüketimini ve karbon emisyonunu azaltırken aynı zamanda sürüş konforunu artırıyor. Şehir içi ve şehir dışındaki sürüşlerde, benzinli ve elektrikli motorlar aracın ihtiyaçlarına göre birlikte veya bağımsız olarak çalışarak enerji tüketimi ve performansı her zaman mükemmel bir uyumla dengeliyor. Elektrikli motor, hızlanırken ve hareketsiz halden kalkış yaparken benzinli motora destek sağlıyor. Düşük hızlarda, örneğin manevra yaparken şehir içinde bir seferde yaklaşık bir kilometreye veya toplam sürüş süresinin yaklaşık %50’si boyunca tamamen elektrikli sürüşe olanak sağlıyor. 48 V hybrid teknolojisine sahip yeni Grandland’de, yüksek hızlarda yavaşladığında ve benzinli motor kapandığında, elektrikli motor jeneratör gibi çalışarak hybrid sistemin 48 V’luk bataryasını şarj ediyor; bunun için şarj işlemine gerek kalmıyor. Sürücüler, tercihlerine bağlı olarak Eco (özellikle verimli kullanım için), Normal ve Sporolmak üzere üç sürüş modu arasından seçim yapabiliyor. Modelin karma yakıt tüketim değeri ise 100 km’de yalnızca 5,5 lt olarak dikkat çekiyor.
Boyutlarıyla özgüvenli bir duruş sergiliyor!
Tasarımcıların yaratacılıklarını kullanarak açtıkları yeni özgürlük alanları, yeni Grandland’in daha ilk bakışta fark edilen etkileyici duruşunun oluşmasına katkı sağlıyor. Önceki modellere kıyasla 173 mm ek uzunluğu, 35 mm ek yüksekliği ve 49 mm ek genişliğiyle (uzunluk: 4.650 mm, genişlik: 1.905 mm; yükseklik: 1.661 mm) yeni Grandland, özgüvenli bir duruş sergiliyor. Arka koltuklarında 20 milimetre daha fazla diz mesafesi sunan yeni Opel Grandland, 40:20:40 katlanabilir arka koltuk sırtlıkları ile fonksiyonelliği ön plana çıkartıyor. Arka koltuklar dik pozisyondayken 550 litre, koltuklar yatık pozisyondayken ise 1,645 litre bagaj hacmi sunan yeni Grandland, yükleme alanı konusunda da sınıf beklentilerini iyi bir şekilde karşılıyor.
Cesur ve yalın tasarıma sahip olan yeni Grandland, elektrikli versiyonda boyutları 20’’’lik elmas kesim alaşım jantları ile Opel’in SUV portföyünün zirvesindeki yerini alıyor. Diğer taraftan Opel’in ikonik vizörünün yeni 3D uygulaması, araca daha detoks bir görünüm kazandırıyor. Bu uygulama Edge Light teknolojisi ile daha da öne çıkarılan aydınlatmalı Opel Şimşek Logosu ile tamamlanıyor. Yeni Grandland, Experimental konsept otomobilinde de bulunan “Opel Compass” tasarımına sahip. Bu tasarım, ortada “Elektrikli Şimşek” logosu olacak şekilde tüm özelliklerin simetrik olarak düzenlendiği orta hat prensibine dayanıyor. Detoks, Modern Alman ve Greenovation olmak üzere tüm bu özellikler Blitz’i barındıran her modeli tartışmasız bir Opel yapan “Alman Enerjisi” kavramını yansıtıyor. Bu “Alman Enerjisi”nin sonucu Rüsselheim’da tasarlanıp geliştirilerek Eisenach’da üretilen yeni Opel Grandland’de görünür hale geliyor.
Sınıfının lideri Intelli-Lux HD LED® Pixel aydınlatma teknolojisi!
Yeni Grandland’de aydınlatmalı logonun yanı sıra Opel mühendislerinin geliştirdiği ve GS donanım seviyesinde standart olak sunulan sınıfının lideri bir aydınlatma yeniliği olan Intelli-Lux HD LED® Pixel teknolojisi kullanılıyor. İlk kez Yeni Grandland’de yer alan bu sistem, yüksek çözünürlüklü ışık dağılımı için her bir tarafta 25.600 olmak üzere toplamda 51.200 LED hücreye sahip. Trafik durumuna göre, ilerideki nesneler bir kamera tarafından algılanıyor ve Intelli-Lux HD LED® Pixel farlar, bu nesneleri standart Matrix Light teknolojilerinden daha yüksek çözünürlüklü, daha parlak ve homojen bir ışıkla aydınlatıyor. Böylece gece sürüşlerinde üstün bir görüş açısı ve mesafesi sunarken, diğer kullanıcıların gözünün kamaşmasını engelliyor. Ayrıca yeni nesil aydınlatma sistemi, aracın önünde grafik projeksiyonlarla gösterilen yeni karşılama ve uğurlama animasyonları ile gelecekteki olatısı’na bir önceki dönem başkanı Hasan Arat da katıldı.
Başkanlığı sona erdikten sonra hiç bir toplantıya katılmayan ve eleştiriler alan Hasan Arat’ın salonda olması divan toplantısının gergin başlamasına neden oldu. Toplantı öncesinde Divan Kurulu Başkanı Tevfik Yamantürk ile Arat arasında kısa süreli bir gerginlik yaşandı. Araya girenler, gerginliğin büyümesini engelledi.
Arat’ın konuşmasını gerçekleştirdiği sırada salonda sesler yükseldi. Seslerin yükselmesinin ardından Arat konuşmasına devam ederken, gerginlik daha da yükseldi.
Yamantürk’ün araya girmesiyle gerginlik kavgaya dönüştü. Tevfik Yamantürk, Arat’a yumruk attı. Yamantürk’ün ardından kendi ekibinden bazı kişilerde Arat’a vurmaya çalıştı. Ortalığın karışmasının ardından olağan divan kurulu toplantısı tatil edildi.